воскресенье, 3 мая 2020 г.


На окремому листочку ( з середини зошита) запишіть

Дистанційна контрольна робота
навичка читання мовчки
учня ( учениці) 3 - В класу
Прізвище, і'мя

1. Прочитай уважно текст.
                                                                        Негарна звичка
       Легенько скрипнула дерев’яна хвіртка, і на подвір’я зайшов сусідський дідусь Микола.
– Дай, Боже, здоров’я! – привітався він і лагідно посміхнувся.
– Дай, Боже, всім! – відповів од хлівця Мишків дідусь Іван і ступив сусідові назустріч.
       Мишко, що сидів під крислатим горіхом, полишив їсти з мисочки вишні й відсунувся на край лави, звільняючи для дідусів місце. Він дуже полюбляв слухати розмову дорослих, але мав негарну звичку безцеремонно в неї втручатися.
       Тим часом дідусі посідали на лаві й завели мову спочатку про те, яким спекотним видалось цьогорічне літо, потім про пасіку. А далі дідусь Іван почав розповідати про поливальну систему, яку він надумав змайструвати, щоб поливати город.
– А я вчора у тітки Ганни був. Вона мене ситром напувала, – втрутився Мишко.
       Але дідусь продовжував свою розповідь, навіть не глянувши на онука. Мишко перечекав якусь мить і знов сказав:
– Наш Мурчик десь носа подряпав, і мама каже, що він горе-мисливець. Проте Мурчиків ніс теж не зацікавив дідусів: вони й далі розмовляли про своє.
       Мишко образився: «Чого це вони не звертають на мене уваги?» – сердито подумав він, смикаючи то одного дідуся за рукав, то другого. Однак вони його наче не чують.
«Але ж вони один одного чують! – подумки з обуренням відзначив хлопчик. – Про город чують, про бджіл чують. А про Мурчиків ніс – ні!» І Мишко, набравши повні груди повітря, вигукнув:
– Учора Максимко, що їхня хата біля криниці, ліз через паркан і штани подер!
       Однак і ця новина не справила на дідусів ніякісінького враження.
– Ви чуєте?! – несамовито заволав Мишко, – Максимко штани-и-и подер!
       І тут дідусь Микола, роззирнувшись довкруги, питає в дідуся Івана:
– А де це твій Михайло? Щось я давненько не чув його й не бачив. Він у вас не з тих, що язик, мов лопата, і строчить, як з автомата. Либонь, зараз десь при цікавому ділі?
       Од цих слів очі в Мишка округлились, як блюдця, і рот став круглим, наче бублик. Він мовчки зсунувся з лави і, присоромлений, потюпав до хати. (316 слів)
                                                                                                                                       Оксана Кротюк 


2.Виконай завдання.
1. У якому розділі книжки можна помістити прочитаний твір?
А) «Школа ввічливості».
Б) «Поетична світлиця».
В) «З любов’ю до рідної землі».
2. Від чийого імені ведеться розповідь у творі?
А) від імені Мишка;
Б) від імені автора;
В) від імені дідуся.
3. Мишкового дідуся звали:
А) Миколою;
Б) Іваном;
В) Михайлом.
4. Що означає вислів "безцеремонно втручатися в розмову"?
А) голосно кричати;
Б) перебивати людей, що спілкуються;
В) махати руками.
5. Яке прислів’я найточніше виражає головну думку твору?
А) Наговорив стільки, що й у шапку не збереш.
Б) Менше говори – більше діла роби.
В) Знай, коли сказати, а коли мовчати.
6. Яку негарну звичку мав Мишко? Знайди відповідь у тексті і запиши її. _____________________________________________________________________
_____________________________________________________________________
_____________________________________________________________________
7. Встанови відповідність між словом та його значенням.
Хвіртка ◊                         ◊ розлогий
Крислатий ◊                    ◊ ворітця
Потюпати ◊                     ◊ нахабно
Безцеремонно ◊              ◊ піти
8. Віднови послідовність подій у тексті. Простав цифри в порожні клітинки.
___ Учора Максимко штани подер.
___ Мишко сидів під крислатим горіхом.
___ На подвір’я зайшов дід Микола.
___ Присоромлений Мишко потюпав до хати.
___ Дідусі завели мову про різні справи.
9. Хто сказав ці слова : «Язик, мов лопата, і строчить, як з автомата?»
_________________________________________________________________________________________
10. Які поради ти можеш дати Мишкові ? Запиши.
__________________________________________________________________________________________________________________________________________


Комментариев нет:

Отправить комментарий