Літературне читання. У робочому зошиті з читання записати
30 березня
Дистанційна робота
1. Завдання
Записати скоромовку (текс виправити) та вивчити її напам'ять. Погратися у гру: перший раз прочитати скоромовку пошепки та дуже повільно, другий раз додаючи голос та трішки швидше, і третій - швидко та голосно. Скоромовка не вірш. Слова вимовляємо чітко і правильно.
Ніс гриць горіг черес поріх.
Став на горіх, у пав на поріг.
2. Перевірити техніку читаття ( текс підібрати самостійно, або використати той, який пропонується). Норма на кінець 3 класу 85-90 слів.
А. М'ястківський " Казочка про яблуню"
На узліссі, біля рову, де дідусь мій пас корову, кучеряве, як вільце, зеленіло деревце. І зайчатко, і лисичка називали його — дичка, і колись давно-давно липам скаржилось воно:
— Чом я дике? Я не дике! Скоро виросту велике. Нині зовсім невеличке п'ю водичку од кринички, що прозора наче скло... Із зернятка я зросло. Ось довкола ліс буя... Може, кленом стану я, може, дубом в лісі скраю, ще не відаю, не знаю...
Тут при нім зайчатко стало, подивилося й сказало:
— Ти із яблука, що впало. До землі вчепилось ти, щоб під дощиком рости. Через років сім чи вісім станеш яблунею в лісі!
Засміялись лопухи:
— Хі-хі-хі! Хи-хи-хи! З неї яблуні не буде, бо затопчуть її люди. Якщо й вродить якийсь плід, то заглушить його глід!
Але йшов узліссям дід. З корячка води напився і на дичку задивився: «Непомітна, невеличка, але яблунька, хоч дичка. В бур'янах густих вона, але в корені міцна...»
Вирвав дід скрізь лопухи і сказав:
— Роздивляйсь зелені сни, а пізніше, восени, я візьму тебе в мій сад, де порічки й виноград, де квітує все зелене,— станеш щепою у мене!
І коли зжовтів весь ліс, деревце дідусь приніс до господи й посадив і довкіл обгородив, щоб не сміли зайченята взимку яблуньку чухрати. А на весну залюбки прищепив дідусь бруньки з яблунь тих, що вже великі, що культурні, а не дикі... Й деревце розвеселилось, шовком-цвітом рясно вкрилось. І зросла, як дід хотів, яблуня семи сортів. Дозрівали на осонні білі яблука й червоні.
От і казка невеличка вам про яблуню, про Дичку.
3. Перевірка д/з. Діти повинні були опрацювати п'єсу
Лесі Мовчун "Горіхові принцеси" (відправляла текс та презентацію). Пропоную тест записати у зошит.
— Чом я дике? Я не дике! Скоро виросту велике. Нині зовсім невеличке п'ю водичку од кринички, що прозора наче скло... Із зернятка я зросло. Ось довкола ліс буя... Може, кленом стану я, може, дубом в лісі скраю, ще не відаю, не знаю...
Тут при нім зайчатко стало, подивилося й сказало:
— Ти із яблука, що впало. До землі вчепилось ти, щоб під дощиком рости. Через років сім чи вісім станеш яблунею в лісі!
Засміялись лопухи:
— Хі-хі-хі! Хи-хи-хи! З неї яблуні не буде, бо затопчуть її люди. Якщо й вродить якийсь плід, то заглушить його глід!
Але йшов узліссям дід. З корячка води напився і на дичку задивився: «Непомітна, невеличка, але яблунька, хоч дичка. В бур'янах густих вона, але в корені міцна...»
Вирвав дід скрізь лопухи і сказав:
— Роздивляйсь зелені сни, а пізніше, восени, я візьму тебе в мій сад, де порічки й виноград, де квітує все зелене,— станеш щепою у мене!
І коли зжовтів весь ліс, деревце дідусь приніс до господи й посадив і довкіл обгородив, щоб не сміли зайченята взимку яблуньку чухрати. А на весну залюбки прищепив дідусь бруньки з яблунь тих, що вже великі, що культурні, а не дикі... Й деревце розвеселилось, шовком-цвітом рясно вкрилось. І зросла, як дід хотів, яблуня семи сортів. Дозрівали на осонні білі яблука й червоні.
От і казка невеличка вам про яблуню, про Дичку.
3. Перевірка д/з. Діти повинні були опрацювати п'єсу
Лесі Мовчун "Горіхові принцеси" (відправляла текс та презентацію). Пропоную тест записати у зошит.
Тест. П’єса. Леся Мовчун «Горіхові принцеси».
1.
Твір призначений для постановки на сцені це…
а) повість;
б) казка;
в) п’єса.
2. Як передається зміст п’єси?
а) за допомогою монолога одного з персонажів;
б) за
допомогою розмов персонажів – дійових осіб;
в) за допомогою діалога головних персонажів.
3. Що називають ремарками?
а) примітки автора щодо зовнішності й поведінки, дійових осіб;
б) примітки автора щодо глядачів у залі;
в) примітки автора щодо початку п’єси.
5 За мотивами якої народної казки написана п’єса « Горіхові прнцеси?
а) за мовами німецької народної казки;
б) за мовами французької народної казки;
в)
за мовами англійської народної
казки;
6. На
твою думку,
ким були казкар та хлопчик у п’єсі?
а) автор та
головний герой п’єси;
б) батько та син;
в) дід та внук;
7. Про кого йде
мова «Врода її непідвладна словам!»
а) про принцесу Ніколь;
б) про принцесу Джоан;
в) про принцесу ельфів.
8. Що означає вислів «Врода її непідвладна словам!»?
а) така вродлива принцеса, що бракує слів, щоб описати її красу;
б) така вродлива принцеса, що хочеться словами описати її красу;
9. Ниточка щастя то рветься, то в’ється. Що означають у цій п’єсі ці слова?
а) Що
життя не може завжди бути лише щасливим;
б) вмерла у них Королева - матуся;
в) Що ми самі створюємо своє щастя.
10.
Як розумієш наступні слова? « І в покої короля інша дружна ввійшла».
а) королівсвом заволоділа зла чаклунка;
б) король одружився, і привів у свій палац іншу дружину;
в) у королівстві поселилася мати короля.
11. Кого це король визнав своєю дочкою?
а) принцесу Ніколь, дочку нової дружини;
б) принцесу Джоан, власну дочку яку не любив;
в) принцесу
ельфів, яку зустріли Джоан на Ніколь.
12. Хто це у п’єсі «Ділять турботи і сум — до кінця.»
а) король та королева;
б) король та його дочка;
в) Джоан та Ніколь.
13. Що таке гаман?
а) те ж саме, що й казан у якому варили зілля;
б) те ж
саме, що й гаманець, мішечок для носіння грошей;
в) те ж
саме, що й
мішок для золота.
14. Що попросила мачуха у злої чаклунки?
а) зробити Джоан мервою;
б) зробити Джоан бридкою;
в) зробити Джоан красивою.
15. Чому чаклунці це все таки вдалося?
а) бо вона була справжньою чаклункою;
б) бо Джоан наїлася скоринки з салом та перцем;
в) бо мачуха сама привела Джоан, і
проконролювала щоб та нічого не з’їла.
16. На
що перетворилося чарівне личко Джоан?
а) на собачу мордочку;
б) на телячу мордочку;
в) на
котячу мордочку.
17. Як допомогла Ніколь у біді?
а) разом зі сестрою вирушила до іншого
королівства шукати добру чаклунку;
б) разом зі сестрою вирушила до іншого
королівства шукати принца;
в) разом зі сестрою вирушила до іншого
королівства шукати вихід з цієї біди.
18. Двоє
чужинок що
пообіцяли королю?
а) добре служити;
б) знайти фей;
в) зцілити сина.
19. Яку таємницю підслухали сестри у
печері?
а) що принц навіки залишиться у печері;
б) тільки відкусить він яблуко, стане
рум´яним його лице. Погляд — блискучим, а розум бадьорим;
в) чари Джоан знімає срібний лорнет —хай лиш
торкнеться до нього вона.
20. 20. Чим відволікли сестри фей?
а) своїми співами;
б) розкиданими горішками;
в) своєю хитрістю.
4. У зошиті напишіть міні твір ( 4-5 речень). " Твір - розповідь про героя який найбільше сподобався". " Чому п'єса називається Горіхові принцеси?"
Комментариев нет:
Отправить комментарий