воскресенье, 29 марта 2020 г.

Літературне читання. У робочому зошиті з читання записати 
30 березня
Дистанційна робота
1. Завдання
Записати скоромовку (текс виправити) та вивчити її напам'ять. Погратися у гру: перший раз прочитати скоромовку пошепки та дуже повільно, другий раз додаючи голос та трішки швидше, і третій - швидко та голосно. Скоромовка не вірш. Слова вимовляємо чітко і правильно. 

Ніс гриць горіг черес поріх.
Став на горіх, у пав на поріг.


2. Перевірити  техніку читаття ( текс підібрати самостійно, або використати той, який пропонується). Норма на кінець 3 класу 85-90 слів. 
А. М'ястківський " Казочка про яблуню"

На узліссі, біля рову, де дідусь мій пас корову, кучеряве, як вільце, зеленіло деревце. І зайчатко, і лисичка називали його — дичка, і колись давно-давно липам скаржилось воно:
—    Чом я дике? Я не дике! Скоро виросту велике. Нині зовсім невеличке п'ю водичку од кринички, що прозора наче скло... Із зернятка я зросло. Ось довкола ліс буя... Може, кленом стану я, може, дубом в лісі скраю, ще не відаю, не знаю...
Тут при нім зайчатко стало, подивилося й сказало:
—    Ти із яблука, що впало. До землі вчепилось ти, щоб під дощиком рости. Через років сім чи вісім станеш яблунею в лісі!
Засміялись лопухи:
—    Хі-хі-хі! Хи-хи-хи! З неї яблуні не буде, бо затопчуть її люди. Якщо й вродить якийсь плід, то заглушить його глід!
Але йшов узліссям дід. З корячка води напився і на дичку задивився: «Непомітна, невеличка, але яблунька, хоч дичка. В бур'янах густих вона, але в корені міцна...»
Вирвав дід скрізь лопухи і сказав:
—    Роздивляйсь зелені сни, а пізніше, восени, я візьму тебе в мій сад, де порічки й виноград, де квітує все зелене,— станеш щепою у мене!
І коли зжовтів весь ліс, деревце дідусь приніс до господи й посадив і довкіл обгородив, щоб не сміли зайченята взимку яблуньку чухрати. А на весну залюбки прищепив дідусь бруньки з яблунь тих, що вже великі, що культурні, а не дикі... Й деревце розвеселилось, шовком-цвітом рясно вкрилось. І зросла, як дід хотів, яблуня семи сортів. Дозрівали на осонні білі яблука й червоні.
От і казка невеличка вам про яблуню, про Дичку. 


3. Перевірка д/з. Діти повинні були опрацювати п'єсу 
Лесі Мовчун "Горіхові принцеси" (відправляла текс та презентацію). Пропоную тест записати у зошит.


Тест. Пєса. Леся Мовчун «Горіхові принцеси».

1.   Твір  призначений для постановки на сцені це…
а) повість;
б) казка;
в) п’єса.

2. Як передається зміст п’єси?
а) за допомогою монолога одного з персонажів;
б) за допомогою розмов персонажів – дійових осіб;
в) за допомогою діалога головних персонажів.

3. Що називають ремарками?
а) примітки автора щодо зовнішності й поведінки, дійових осіб;
б) примітки автора щодо глядачів у залі;
в) примітки автора щодо  початку пєси.

5 За мотивами якої народної казки написана пєса « Горіхові прнцеси?
а) за мовами німецької народної  казки;
б) за мовами французької народної  казки;
в)  за мовами англійської народної  казки;

6. На твою думку, ким були казкар  та  хлопчик у п’єсі?
а) автор  та головний герой пєси;
б) батько та син;
в) дід та внук;

7. Про кого йде мова «Врода її непідвладна словам
а) про принцесу Ніколь;
б) про принцесу Джоан;
в) про принцесу ельфів.

8. Що означає вислів «Врода її непідвладна словам!»?
а) така вродлива принцеса, що бракує слів, щоб описати її красу;
б) така вродлива принцеса, що хочеться словами описати її красу;

9. Ниточка щастя то рветься, то вється. Що означають у цій пєсі ці слова?
а) Що життя не може завжди бути лише щасливим;
б) вмерла у них Королева - матуся;
в) Що ми самі створюємо своє щастя.

10.  Як розумієш наступні слова? « І в покої короля інша дружна ввійшла».
а) королівсвом заволоділа зла  чаклунка;
б) король одружився, і привів  у свій палац іншу дружину;
в) у королівстві поселилася мати короля.

11. Кого це король визнав своєю дочкою?
а)  принцесу Ніколь, дочку нової дружини;
б) принцесу Джоан, власну дочку яку  не любив;
в) принцесу ельфів, яку зустріли Джоан на Ніколь.

12. Хто це у пєсі «Ділять турботи і сум — до кінця.»
а) король та королева;
б) король та його дочка;
в) Джоан та Ніколь.

13. Що таке гаман?
а) те ж саме, що й казан у якому варили зілля;
б) те ж саме, що й гаманець, мішечок для носіння грошей;
в) те ж саме, що й мішок для  золота.

14. Що попросила мачуха у злої чаклунки?
а) зробити Джоан мервою;
б) зробити Джоан бридкою;
в) зробити Джоан  красивою.

15. Чому чаклунці це все таки вдалося?
а) бо вона була справжньою чаклункою;
б) бо Джоан наїлася скоринки з салом та  перцем;
в) бо мачуха сама привела Джоан, і проконролювала щоб та нічого не  зїла.

16. На  що перетворилося чарівне личко Джоан?
а) на собачу мордочку;
б) на телячу мордочку;
в) на  котячу мордочку.

17. Як допомогла  Ніколь у біді?
а) разом зі сестрою вирушила до іншого королівства  шукати  добру чаклунку;  
б) разом зі сестрою вирушила до іншого королівства  шукати  принца;
в) разом зі сестрою вирушила до іншого королівства  шукати  вихід з цієї біди.   

18.  Двоє чужинок що пообіцяли королю?
а)  добре служити;
б)  знайти фей;
в)  зцілити  сина.

19. Яку таємницю підслухали сестри у печері?
а) що принц навіки залишиться у печері;
б) тільки відкусить він яблуко, стане рум´яним його лице. Погляд — блискучим, а розум бадьорим;
в) чари Джоан знімає  срібний лорнет —хай лиш торкнеться до нього вона.

20.      20. Чим відволікли сестри фей?
           а) своїми співами;
           б) розкиданими горішками;
           в) своєю хитрістю.

           4. У зошиті напишіть міні твір ( 4-5 речень). " Твір - розповідь про героя який найбільше сподобався". " Чому п'єса називається Горіхові принцеси?" 

           
          

           




Комментариев нет:

Отправить комментарий